JAG KOM IN!

HEJSAN!
_
Ville bara berätta att jag är många steg fram mot min dröm att starta ett café.... Jag skulle kunna skriva hur många tankar som helst om vad som jag och min bästis Julia har planerat men pga kopieringsrisk så kommer jag inte att avslöja något än...! Men en av många goda nyheter; JAG KOM IN PÅ BAGERI/KONDITORI I JÖNKÖPING PÅ JB! FATTA ATT JAG ÄR LYCKLIG ELLER? Jag ska flytta till mina underbara morföräldrar och vi kommer att ha massvis med skoj bland muffinsformar och bakbunkar och vispar och jag vet inte vad jag kommer att hitta!! :)
Jag är jättelycklig och har min mentor Nils (Nisse) att tacka för detta! Även om jag vet att han inte kollar så tackar jag honom; TaCK NiLS!

Jag har fått sommarjobb på ICA MAXI i Kungsbacka, där jag ska jobba i 7-8 veckor, beroende på om jag ska jobba den första veckan innan "det drar i gång på riktigt". Nej, men jag ska sätta mig in i beställningar och rutiner och etc etc. Jag kommer jobba 30 timmar i veckan alla tider på dygnet som de har öppet....! (7-22) :) det kommer att bli goa pengar alltså :)

För några veckor sedan var jag på Tårtdecors butik i Kungälv, helt underbar, jätte mysig och alldeles, alldeles underbar! ;P. Jag köpte två sorters sockerpasta, choklad och vanilj. Jag köpte oxå en tyll, 1M Parpen som funkar alldeles utmärkt (jag är jätte nöjd med den!) tillsammans med en stor koppling och en mellan stor spritspåse som man kan använda igen :) Kan starkt rekommendera butiken, både online och i butik; http://www.tartdecor.se/

Nej, nu ska jag nana....
Ha det bra så ses vi igen här hoppas jag!
Jag lovar att komma ut med recept ASAP! :)

KRAMISAR


Lina AKA MuffinsMonstret

Kommentarer
Postat av: Viktoria-Pinkpastry

Lina: Jag håller med dig det var bra formar. De hade nog hållt formen även utan muffinsplåt. Visst är det kul att handla på gekås, de har en heldel baktillbehör numera. Grattis till att du har kommit in på din utbildning, ska bli spännande och se alla bakverk sen!

2011-05-11 @ 11:39:04
URL: http://pinkpastry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0