April Fools

Jahapps... Då var april redan här... Busungen hoppade fram inatt och busade med morfar och mormor,  men morfar fick allt bus.... :( Det blev de klassiska busen som tejp på vattenkranarna, tejp på baksidan av osthyveln och plastfolie över toaletten.... Tyvärr så gick planen i lås redan kl 2 i natt när morfar gick på toan och jag fick (som tur var kanske?) inte se hans reaktion.... :P hihi men det var roligt sen på morgonen (eller efter lunch) när jag frågade hur det gick och hyvla ost i morses. "Ja du, det är nog dags att börja låsa dörren till verandan för bus-trollet har varit inne och busat i natt" sa morfar min och han fortsatte "Hade jag inte märkt plastfolien i natt när jag gick upp så hade jag väckt dig så att du hade fått städa upp därinne...." Men snäll som morfar är så sa han det hela med ett leende ;). 

På onsdag kommer fotografen som ska fotografera huset vårat som ska säljas till hösten.... Kan kännas tidigt men innan man vet om-ett så är hösten redan här. Vi ska flytta 500 m (fågelvägen) till en ny lägenhet vid årsskiftet 12/13 tidigast... Senast innan sommaren om drygt ett år... Det känns konstigt för jag har i stort sett vuxit upp här. Men men... Har börjat vänja mig vid tanken nu, men det är fortfarande lite jobbigt.... Har städat och plockat hela kvällen och hoppas att det blir bra tills dess. 

Lill-kusinen kommer imorgon efter att jag har klippt mig. Hon ska stanna över natten och på tisdag kommer hennes lillasyster som är måttligt avundsjuk för att storasyster får sova över och inte hon. Hon är i den åldern när hon ska göra precis likadant som storasyster.... Älskar den åldern... Den yngsta är 5 (blir 6 den 17 maj) och den äldsta är 10. Vi ska kanske gå på bio och se den nya filmen Lorax... :)

Imorgon fyller mormor 68 år och jag har (förstås) bakat en tårta.. Eller tårta och tårta, det är två morotskakebottnar som jag har lagt ovanpå varann med en cream-cheesefrosting emellan och på och runt om och sen dekorerat med spritsade morötter. Jag blev faktiskt stolt över den!! Min första "American-cake"... Bild coming up 2morrow :D 

Snart sängen och påsklovet väntar att sparkas igång imorgon! Ska bli skönt med "sovmorgon".. Ska till frissan 10.15..... Får se hur det blir... Har fortfarande beslutsångest över hur det ska klippas......... -.-' Vi ska till Fjällen veckan efter påsk... Ska bli galet skoj och förhoppningsvis blir det ett par mil i spåren och ett par vändor upp och ner i backarna...!!!!!! LÄNGTAR <3

See ya :)
och Glad PÅSK! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0