Trott eller ej,

jag lever... !

trots att jag inte har varit aktiv alls här så har jag faktiskt haft mycket för mig. Jag har bakat så mycket så det står över öronen på mig! Jag har avslutat en 5 veckors praktikperiod nyligen och den gav mig en hel del! Jag har lärt mig massor om hur man gör de svåraste tårtorna på lättaste sätt, jag har bakat några hundra liter bröddeg, kaffebrödsdeg mm. och som tack för att jag har fått vara där så gjorde jag jul-cakepops innehållande mjuk pepparkaka med cream cheese doppade i vit choklad. Dom var supergoa!! <3



Sista dagen på praktiken fick jag göra valfri tårta och ta med mig hem, en s.k. "Praktikant-tårta" ;) Jag valde att göra en redig choklad-chock scharzwaldtårta med chokladpenslade nötmarängbottnar, chokladgrädde och chokladdekorationer och choklad splitter.... Gjorde en 6personers till mormor & morfar eftersom jag skulle hem den helgen och kunde inte transportera den på bussen... :)



Nu till julen så var det ju givet att man skulle baka några bakverk att snaska på till glöggkalasen... :)
jag gjorde Red Velvet Cupcakes med Leilas cream cheese-frosting och Saffranscupcakes från Leilas senaste bok Hello Cupcake som jag fick i julklapp :D <3



Hoppas att ni hade en trevlig jul och jag önskar er alla som tittar förbi en god fortsättning...
Skulle det nu vara så att ni lägger mig bland "Favoritbokmärken" i webbläsaren så kommer ni att få se alla recepten som tillhör PEPPARKAKS-CAKEPOPSEN och RED VELVET CUPCAKESEN och SAFFRANSCUPCAKESEN. :D

Joyeux Noël et Bonne Année
Pöss å kram / Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0