Update... Finally!!!!!! 2012-07-07

Hejsan...

Ett tag sen jag skrev nu. Det har varit mycket med skolan och jag har helt enkelt inte haft tid att blogga... Men men
De senaste veckornahr det blivit en hel del bakning. Mors dag, mammas födelsedag, avslutning på jobbet, bland mycket andra ;)
Till mors dag tror j att det var så gjorde jag en chokladtårta som innehöll chokladbottnar och en smörfräs smaksatt med nötcrème. Det finns numera i sk "leverpastej"-paket och inte bara i små plastpåsar ;). Kam ju säga att jag åt upp resten som blev över som den var ;) hihi sedan dekorerade jag den med kristyrblommor och en dekoration som "Hummingbird bakery använder mycket på bl.a deras "vanilla sponge cake" och även något liknande deras morotskaka. Tyvärr kan jag inte lägga upp några exempel då jag för tillfället lånar kusinens iPad :D lite nice. Överväger att köpa en egen :)
Jag har även gjort en egen tolkning av schwartzwald-tårtan, 2 hasselnötsmarängsbottnar med fyllning bestående av grädde och dekoration av tempererad choklad skuren i bitar.
Våran fd granne fyllde 71 den 2 juli och såklart överraskade vi henne med en jordgubbstårta. Den veckan var det billiga jordgubbar på Ica maxi, 10 kr asken. Den uträknade rabatten steg på en gång upp till över 100 kr. Vi tog 3 askar. Gott vare :) tårtan bestod av chokladbottnar, chokladgrädde varvat med färska jordgubbar delade i 1/4 delar. Lite chokladgrädde på den nedre bottnen, färska jordgubbar, lite extra chokladgrädde och den övre bottnen placeras ovanpå. Mumma <3
Eftersom klockan passerat midnatt och gått över till lördag så skriver jag gårdagen.. Igår var det sista dagen för några av våra medarbetare på sommarjobbet och den blivande bagerskan som man är så vill man ju bjuda på något som en avslutning eller vad vi nu ska kalla det :) Eftersom jag är en "sucker 4 cupcakes" så blev det de klassiska chokladcupcakesen från hummingbird. Kom precis att tänka på hur mycket jag nämner hummingbird bakery i den här bloggen xD jag gjorde dock en egen version på smörkräm. De innehöll smör, florsocker, kakao och två msk philadelphiaost. Den blir lite krämigare och syrligare jämfört med en vanlig smörkräm. Låt för Guds skull smöret bli krämigt innan du tillsätter övriga ingredienser. Phillyosten sist för att kunna reglera mängden florsocker i krämen. En annan fördelen att osten tar bort  lite av den söta smaken från florsockret och den blir inte lika söt som den egentligen är.
Nu ska jag faktiskt sova, men jag hoppas att jag kommer ihåg att läggA in bilderna på söndag kväll tidigast.
Kramar till ni som faktiskt läser min blogg.

Kommentarer
Postat av: Frida

jag läser :D ;)<3

2012-07-08 @ 12:00:26
URL: http://lifeasimadeit.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0