Miss Hazel-Cupcake




Tävlingen Miss Cupcake är i full gång och idag skickade jag in mitt bidrag, Miss Hazel. Det är en hasselnörcupcake med nutellafrosting. Blommorna har jag gjort av Dr. Oetkers Sockermassa som jag har färgat med Wiltons pastafärger. Flaggorna och formarna har jag köpt på Lagerhaus och de små pärlorna i blommorna är non-pareille strössel från Dr. Oetker.

Här kommer receptet

Cupcakes
2 ägg
2 dl strösocker
100g hasselnötter
1,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0,75 dl mjölk

Sätt ugnen på 175 grader.Vispa ägg och socker vitt och riktigt pösigt.
Mixa nötterna till pulver i hushållsmixer med kniv, eller mal i kvarn. Blanda nötter, vetemjöl och bakpulver och vänd ner i äggsmeten. Rör i mjölken. Placera ut stora pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter (mina var inne i ca 18 min). Prova med en sticka, de ska inte vara kladdiga. Låt svalna.

Frosting
1 dl nutella
4 dl florsocker
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
150 g philadelphiaost eller annan cream cheese
1 msk kallt kaffe

Vispa nutella, florsocker, kakao, vaniljsocker och philadelphiaost krämigt. Rör ner kaffet. Bred frostingen över cupcakesen. Dekorera efter eget tycke.

NJUUT!! :D

Kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0