Chokladcupcakes

Första mars, kanske den sista nånsin tro? Idag har det varit otroligt mycket bakning. I skolan var det bageri/konditori där jag & Linda gjorde wienerdeg. Mycket margarin... USCH! När man har gjort wienerdeg själv så vet man hur mycket fett det är i och då blir man inte lika mycket sugen på det.... När jag kom hem skulle mormor börja göra danskt rågbröd x2. Hon trodde att en bröddeg på 1,6L degvätska skulle få plats i min KitchenAid som knappt tar en deg på 5 dl degvätska... hmm. Fick idag reda på att en av mammas närmsta vänner som har haft cancer ett par år nu har fått större tumörer. Inga nya utan bara större. De hade växt med ca en halv cm. Hon har ägt en djurbutik där hon trimmade och klippte hundar och sålde hundmat och accessoarer. Jag praktiserade där en vecka i sjuan. Hon är jätte trevlig och super go!!! <3 Så för att "trösta" lite så bakade jag chokladcupcakes enligt det här receptet. Hummingbird Bakery är det som står för receptet.
Andra mars, kanske den sista nånsin tro? Igård blev det varit otroligt mycket bakning. I skolan var det bageri/konditori där jag & Linda gjorde wienerdeg. Mycket margarin... USCH! När man har gjort wienerdeg själv så vet man hur mycket fett det är i och då blir man inte lika mycket sugen på det.... När jag kom hem skulle mormor börja göra danskt rågbröd x2. Hon trodde att en bröddeg på 1,6L degvätska skulle få plats i min KitchenAid som knappt tar en deg på 5 dl degvätska... hmm. Fick igår reda på att en av mammas närmsta vänner som har haft cancer ett par år nu har fått större tumörer. Inga nya utan bara större. De hade växt med ca en halv cm. Hon har ägt en djurbutik där hon trimmade och klippte hundar och sålde hundmat och accessoarer. Jag praktiserade där en vecka i sjuan. Hon är jätte trevlig och super go!!! <3 Så för att "trösta" lite så bakade jag chokladcupcakes enligt det här receptet. Hummingbird Bakery är det som står för receptet.



Jag bredde på frostingen och det som blev över la jag i en spritspåse med den här tyllen (se nedan) och spritsade en blomma. Jag la små pärlemorpärlor i mitten. Det är samma som finns i Dr. Oetkers "Love" strössel-mix.



Nu ska jag ha lektion. Kram Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0